Amerykańskie marki samochodowe przez ostatnie lata przeszły dużą metamorfozę. Globalizacja i rozszerzający się monopol na rynku motoryzacyjnym co jakiś czas niesie za sobą doniesienia o kolejnych fuzjach i przejęciach mniejszych koncernów przez gigantów świata motoryzacyjnego.
To co kiedyś wydawało nam się autentyczną amerykańską marką z tradycjami, dziś zostaje przejęte przez wielkie koncerny motoryzacyjne, które na potrzeby podatkowe czy lokalizacyjne tworzą nowe spółki relokując kapitał.
AMERYKAŃSKIE czy EUROPEJSKIE?
Na przykładzie Dodge’a można zaobserwować jak cały rynek motoryzacyjny zmienia się tworząc coraz większe podmioty i gigantyczne koncerny motoryzacyjne.
Marka po wielu przejęciach i fuzjach jest obecnie w posiadaniu FCA – włosko-amerykańskiego giganta motoryzacyjnego, będącego 8 co do wielkości producentem samochodów na świecie.

Jak wszystko na świecie ma to dobre i złe strony. Może i marki przechodzą w posiadanie “obcego” kapitału, ale na szczęście, w przeważającej większości zachowują swoją pierwotną przynależność kultywując tradycje rynku rodzimego i prezentując je w wytwarzanych przez siebie modelach samochodów.
Ponadto są wciąż rozwijane zarówno pod względem technologii ułatwiających prowadzenie, zwiększających bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także zyskują na stylistyce wizualnej.
DODGE - MARKA KULTYWUJĄCA AMERYKAŃSKI SEN

Dodge pozostał wierny tradycjom i potrzebom rynku rodzimego. Wszystkie modele Dodge’a cechują się bardzo mocnymi silnikami i przestronnymi wnętrzami.
MOC
KOMFORT
WYGODA
DUŻA PRZESTRZEŃ PASAŻERSKA
DUŻA PRZESTRZEŃ BAGAŻOWA
To podstawowe funkcje, które samochód Dodge’a ma spełniać. Dodając do tego luksusowe wykończenie, dbałość o detale i nowoczesną technologię, samochody samym sobą prezentują wielkość, którą Amerykanie się szczycą i którą cenią.
AMERYKAŃSKIE SAMOCHODY A POLSKI RYNEK
W raporcie PZPM (Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego) z roku 2018 można znaleźć zestawienie ilościowe zarejestrowanych w 2017 r. nowych samochodów osobowych z podziałem na marki.
Wynika z niego, że amerykańskie marki dobrze plasują się na polskim rynku, co świadczy o dobrym odbiorze amerykańskich wartości motoryzacyjnych w naszym kraju.

Dodge na Polski rynek powrócił stosunkowo niedawno. Kultowe amerykańskie “muscle car” i potężne pick-up teraz już dostępne u nas zaczynają podbijać serca Polaków. To dobra wiadomość dla tych, którzy cenią sobie nietuzinkowość i których cieszy posiadanie samochodu, który będzie wzbudzał zainteresowanie.
PRZYSZŁOŚĆ DODGE’A W POLSCE
Przyszłość tej marki w Polsce pisać będą przede wszystkim autoryzowane salony sprzedaży Dodge. Sam produkt – samochody Dodge to przemyślane, świetnie dopracowane pojazdy o wielkiej mocy. To od dealerów zależy czy polscy kierowcy dostrzegą i docenią ich walory.
Wrocławski salon sprzedaży Dodge prowadzony jest przez prawdziwych pasjonatów amerykańskiej motoryzacji. O sprzedawanych przez siebie samochodach wiedzą absolutnie wszystko. Z oddaniem, wytrwałością i pełnym profesjonalizmem pomogą dobrać najlepsze pakiety wyposażenia i opowiedzą o mocnych i słabych punktach każdego modelu.
DODGE PREMIUM CARS
Dodge zdecydowanie plasuje się w segmencie samochodów premium. W ofercie dealera Dodge nie znajdziemy małych miejskich autek, bowiem nie takie są pierwotne założenia brandu.

Dodge to mocarne silniki, luksusowe wnętrza i duże przestrzenie zarówno dla pasażerów jak i przestrzeń bagażowa.
Modele Dodge są numerem jeden pod względem:
- największej mocy silnika w swojej klasie
- największej przestrzeni pasażerskiej w swojej klasie
- największej przestrzeni bagażowej w swojej klasie
- największej dopuszczalnej masie holowania
Podsumowując, polski rynek samochodów amerykańskich jest i radzi sobie całkiem nieźle. Ile Ameryki w danej amerykańskiej marce to już całkowicie inna kwestia. Dodge od początku był amerykański, kultywuje amerykańskie wartości i tradycje i nawet po tylu fuzjach i przejęciach został w częściowo amerykańskiej strukturze. Przyglądajmy się zatem wspólnie temu jak poradzi sobie na polskich ziemiach.